
תיירות ביום שאחרי
משבר הקורונה הביא איתו שיתוק של כל ענף התחבורה והתיירות. כעת, ככל שחיסון האוכלוסיה בארץ ובעולם מתקדם, ישנם סימנים ראשונים של אופטימיות בכל הקשור לתעשיית התיירות, יחד עם זאת מומחים צופים כי היציאה מהמשבר תביא איתה שינוי עמוק בכל הקשור בענף זה.
מגפת הקורונה דחתה את השינויים בענף הנסיעות עבר וכל מה שנעשה עד כה הושם בצד הדרך. חודשים רבים לא הצלחנו לעזוב את סביבת המגורים הקרובה שלנו, את הערים שלנו, אפילו את בתינו. בספרד, כניסת התיירים צנחה ב –77% בשנת 2020, 19 מיליון מבקרים בלבד – רמה שספרד לא ראתה מאז 1969.
מגמת הטרנספורמציה הדיגיטלית החלה עוד לפני משבר הקורונה וכללה ענפים רבים כולל ענף הנסיעות והתיירות תתגבר, כל זאת בשילוב עם שימת לב לאיכות הסביבה וקיימות. שינויים אלה יאלצו את השחקנים הפעילים להשקיע בהיערכות שתכלול שיווק שירותים בטוחים יותר, נגישים יותר ומשתלמים יותר.
למרות הסערה, המומחים אופטימיים. ברוס פון טיפ, מחבר הספר "השנה בה כדור הארץ עמד" ומייסד חברת הנסיעות G Adventures, אומר: "שלא רק שניסע שוב, אלא שנעשה זאת טוב יותר. אני עדיין מאמין שנסיעות יכולות להיות המפיץ הגדול ביותר של אושר שראה העולם," עוד אומר: "הפסקה זו מעניקה לנו את מתנת הזמן לשקול כיצד נוכל לנסוע בצורה מודעת יותר." מתוך כתבה באתר NATIONAL GEOGRAPHIC.
אנחנו צופים שמטיילים יקחו על עצמם את התפקיד של "אזרחים מודאגים", דאגה זאת תבוא לידי ביטוי בלקוחות הדורשים מדיניות נסיעה אחראית. הענף יגיב בצעדים אקטיביים לתעדוף עולם תיירות בריא על פני שולי רווח.
איכות על פני כמות – מטיילים בעלי קילומטראז' גבוה ישקיעו מחשבה רבה יותר ברשימות הדרישות והציפיות שלהם מהנסיעה. נוסעים יבצעו הערכה מחדש של הצורך בנסיעה והאמצעים למימוש הנסיעה.
יועצי נסיעות יהפכו לחיוניים יותר
עורכת ה-Conde Nast Traveler, ג'ולייט קינסמן, מנבאת כי מעבר להזמנת נסיעות דרך סוכנים מבוססים יהפוך לפופולרי יותר וכי הביקוש לסוכני נסיעות יגדל, עוד היא מציינת את הידע של יועצי הנסיעות וקשריהם בתעשייה. "אני חושבת שמה ששנת 2020 הראתה ולימדה אותנו היא שהמומחיות וההגנה הכספית על כספי הלקוחות שנעשתה באמצעות סוכן נסיעות עולה על הסכום שהם שילמו בעמלה". מתוך כתבה באתר NATIONAL GEOGRAPHIC.
המחקר השנתי של מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) מראה כי מגזר הנסיעות והתיירות מהווה לא רק למעלה מ -10% מהתמ"ג העולמי, אחד מכל עשרה משרות על פני כדור הארץ, ואחד מכל ארבעה משרות חדשות שנוצרו ברחבי העולם בחמשת השנים האחרונות הייתה בתחום התיירות. משבר הקורונה שינה באופן דרמטי את החיים כפי שאנו מכירים אותו ומגזר הנסיעות והתיירות נפגע מהמשבר באופן ייחודי. כששוקלים את ההשפעה של המשברים, אנו מבינים שהיא עשויה לשנות מהותית את עתידם של סוכנויות הנסיעות.
דייוויד האריס, מנכ"ל קבוצת אנסמבל טרוול מסביר, "עבור יועצי נסיעות האתגרים היו רבים, כולל המאמץ הראשוני לטפל בביטולים, החזרים כספיים והזמנות מחדש, במקרים רבים תמורת תמורה מועטה או ללא תמורה".
בעוד שכולנו מנווטים במשברים המרובים שהגדירו את שנת 2020, מה שאנחנו יודעים בוודאות הוא שכוחו של "הקשר האנושי" מעולם לא היה חיוני יותר. הסיכוי של סוכני הנסיעות לצלוח את המשבר לטווח ארוך הוא חיובי, תוך שימת דגש על היועצים שמכירים את לקוחותיהם ומספקים ייעוץ ותמיכה, ערכים אלו הם אלו שיהפכו את הנסיעה לקלה, מהנה ונגישה יותר. לדברי דבורה האס, סגנית נשיא למוצרי נסיעות ושירותים ב- AAA – (קבוצת מועדוני הרכב האמריקאית), במצבים של אי וודאות, המטייל מבקש תמיכה נוספת בניווט בנוף המשתנה, ותפקיד יועץ הנסיעות הופך להיות בעל ערך חשוב עוד יותר וביכולתו לסייע לנוסע בקבלת החלטות מושכלות. מתוך World Travel & Tourism Council.
במשברי עבר תחום הנסיעות היה מהיר ויעיל מאוד בהגדרת ויישום פרוטוקולי בטיחות והיגיינה, עתידם של יועצי הנסיעות מובטח ברגע שנצא ממשבר זה. הצרכנים "צמאים" לנסוע שוב ומחפשים יועצי נסיעות מקצועיים שיספקו להם מידע מהימן על מה בטוח, מה פתוח, אילו מלונות יישמו אמצעי היגיינה משופרים, והם רוצים שיהיה שם מי שידאג להם "אם משהו יקרה לפני, במהלך או אחרי הנסיעה שלהם". במקביל, המטיילים מוכנים לאמץ תהליכים חדשים, כמו למשל, בסקר שנערך לאחרונה על ידי Global Rescue, למעלה מ -90% מהנשאלים ציינו שהם מוכנים לעמוד בפני סינון ובדיקת קורונה לפני הנסיעה.
בכל הנוגע להזדמנויות, הערך המשמעותי ביותר של סוכנויות נסיעות ויועצי נסיעות הוא תקשורת עם הלקוחות. המשבר הגביר את הצורך באמצעים אלה שיואץ ויודגש. הערך האמיתי של יועץ נסיעות מקצועי מעולם לא היה ברור יותר מאשר בימים הראשונים של COVID-19, כאשר היועצים ביצעו מאמצים רבים להביא את לקוחותיהם הביתה ופעלו לאורך כל השנה לסייע למטיילים בהתאמת התוכניות שהושעו , בהשבת כספים ושמירה על קשר מתמיד כדי לשמר פוטנציאל של שיתוף פעולה עתידי. בחודשים האחרונים ובשנים הבאות, על סוכנויות הנסיעות להמשיך ולקדם בגלוי את ערכן על ידי הקפדה על ערוצי תקשורת ישירים ועקיפים עם הלקוחות, קידום מוצרים מותאמי סביבה וקיימות שעונים על הצרכים של העידן של אחרי המשבר.